AUTISMUL

 

AutismAutismul este o tulburare comportamentala caracterizata de deficite majore de comunicare si socializare. Incidenta acestei afectiuni este intr-o crestere vertiginoasa. La fiecare 20 de minute, o familie primeste vestea ca are un copil cu autism. 1 copil din 110 in 2009 (fata de 1 la 150 in 2007, 1 la 300 in anul 2000 si 1 la …5000 in 1975 !!! ) este diagnosticat cu autism,  1 copil din 100 cu o afectiune din spectrul autismului si 1 la 90 de baieti este autist, facand ca aceasta afectiune sa fie mai comuna decat diabetul juvenil si cancerul la copii impreuna. Baietii sunt de 4 ori mai probail de a fi diagnosticati decat fetele.

In Romania acum 20 de ani erau diagnosticati cca 23 de copii anual, iar acum sunt diagnosticati peste 250 de copii anual. Cca 70% din copii cu dezordini din spectrul autismului (ASD) sufera de comorbiditati ca: sindromul Fragile X, sindromul Rett (maj. femei, cca 1 la 10.000), ADHD, scleroza tuberoasa (cca 1 la 6000  nou nascuti), dislexia, disprexie, dificultati invatare etc.

Incidenta autismului a crescut numai in perioada 1990-2000 cu 870%, ceea ce arata ca factorul genetic este responsabil doar pentru o parte din cazurile existente. Se considera ca numai in 40% din cazuri sunt implicati factorii ereditari, de tipul genei Engrailed 2 (EN2) sau a polimorfismului 5HTTLPR (transportor serotonina).

Ce se intampla in restul cazurilor ?  Cercetarea medicala din ultimii 30 de ani a evidentiat (si demonstrat clinic) peste 20 de teorii majore privind cauzele si asocierile autismului: teoria stresului oxidativ ridicat la nivelul creierului, teoria excesului de opioizi, teoria autoimunitatii, teoria expunerii prenatale la aspartam, rubella etc, teoria vaccinarii, teoria intolerantelor alimentare, teoria metilarii, teoria toxicitatii, teoria deficitelor nutritionale dar si varsta avansata a mamei,  expunere pesticide, expunere virusi (HSV, XMRV) etc.

 

SUPORT INFO-ENERGETIC PENTRU AUTISM

Medicina functionala integrativa a demonstrat pentru fiecare persoana diagnosticata cu autism exista o combinatie unica de cauze si factori agravanti ce au determinat aparitia bolii. 

Aparitia autismului este legata de o multitudine de factori: fetotoxine si neurotoxine, biochimia individuala, vaccinurile, alergiile si intolerantele alimentare, deficite nutritionale (unul sau mai multe din gama: Zn, Mg, Mg, Vit. A, B12,D si grasimi O3), disfunctii digestive (intestin semipermeabil, disbioza, infectii fungice si paraziti), inflamatie si stres oxidativ ridicat etc.

La aceste cauze noi adaugam si expunerea la radiatii, recent demonstrata :

http://www.avaate.org/IMG/pdf/EMR-Autism-ACNEM-final.pdf

 

Plecand de la aceste cercetari, noi oferim suport info-energetic prin protocolul AutismHelp.

Suportul informational cuprinde evaluarea energetica functionala ce isi propune sa identifice o parte din cauze si, de asemenea, sa evalueze toate problemele conexe (inclusiv si mai ales cele digestive). De obicei sunt afectate mai multe zone si sisteme functionale din creier  - multi copii cu autism au sensibilitati senzoriale deosebite (sunet, lumina, textura, gust) si in mod obisnuit ei prezinta simptome de concentrare scazuta, hiperactivitate si impulsivitate, chiar daca diagnosticul lor primar este de autism.

Evaluarea energetica functionala este o procedura complexa care evidentiaza: afectarea lobului parietal, profilul neurotransmitatorilor si hormonilor implicati (oxitocin, secretin, colecistokinina, serotonina  etc), traume (vaccinari), nivelul antioxidantilor, nivelul pro-oxidantilor exogeni si endogeni, deficitele nutritionale, disfunctia in detoxifiere (PKU), evaluarea fctiei gastrointestinale, existenta infectiilor, starea sistemului imun etc.

Din experienta noastra, trauma la nastere poate fi un factor decisiv in instalarea tulburarilor A/PDD pe fondul unei predispozitii genetice. De asemenea nasterea prin cezariana implica un risc crescut de a dezvolta boala celiacala  (Doctor Mathias Hornef, Hannover Medical School), care este asociata cu tulburarile din spectrul autismului. (ipoteza Opal Ousley, cerect. Universitatea Amory – http://www.webmd.com/parenting/news/20040608/autism-linked-birth-problems )

 

Suportul energetic AutismHelp adreseaza cauzele decelabile si foloseste o combinatie de terapii: biofeedback, terapie nutritionala, ortomoleculara, fitoterapie care actioneaza sinergic pentru a imbunatati capacitatea copilului de a prelua informatia sociala / emotionala ce este esentiala pentru dezvoltarea si mentinerea relatiilor si integrarea in societate.

Terapia centrala este biofeedbackul, care imbunatateste autoreglarea si reduce cu 42% simptomele in autism in cca 89-92% din cazuri. In cazul autismului se presupune ca exista o malfunctie a creierului datorata unor unde cerebrale prea lente sau prea rapide, iar biofeedbackul ajuta la obtinerea coerentei si controlului.  Terapia este neinvaziva si este multi-nodala deoarece ea urmareste sa ofere suport pe mai multe planuri prin: detoxifiere multinivel pentru reducerea ecotoxinelor si excitoxinelor, imbunatatirea functiei digestive, echilibrare neurohormonala,  cresterea IQ (prin fitoterapie, in cca 9-12 luni).

 

Beneficii posibile ale tratamentului biofeedback:

  • Functie cognitiva imbunatatita, vocabular si structura a propozitiei imbunatatite; imbunatatirea functiei mentale si coordonarii
  • Socializare mai buna si initierea comunicarii cu membrii familiei si la scoala; mai multe interactiuni normale si participare la jocuri
  • Imbunatatirea functionarii sistemului imunitar, rezultand, pe termen lung, o rezistenta in fata racelilor, gripei, infectiilor urechii, sinusurilor, nasului etc; recuperare mai buna dupa infectiile virale;
  • Imbunatatirea functionarii sistemului digestiv: scaune dese si legate, reducerea durerii sau discomfortului abdominal, cresterea apetitului si dispozitiei pentru mancaruri noi

 

Concluzii:

Protocolul AutismHelp reprezinta un suport unic, concret, obiectiv  si personalizat, cu terapii verificate la nivel intermational, pentru ca persoanele cu autism si tulburari din spectrul autismului sa isi imbunatateasca performantele cognitive si comportamentul si sa atinga nivelul de dezvoltare maxim posibil.

 

 

 

REFERINTE ELECTROTERAPIE:

1.       Low-frequency repetitive transcranial magnetic stimulation modulates evoked-gamma frequency oscillations in autism spectrum disorder  – Baruth, J., Casanova, M., El-Baz, A., Horrell, T., Mathai, G., Sears, L., Sokhadze, E. (2010), Journa1 of Neurotherapy , 14(3), 179 – 194.

2.       Biofeedback For The Brain: How Neurotherapy Effectively Treats Depression, ADHD, Autism, and More. Swingle. R (2008);  Rutgers University Press

3.       Effects of electroencephalogram biofeedback with Asperger’s syndrome.   Scolnick B. Int J Rehabil Res. 2005 Jun;28(2):159-63.

4.       Long-term effects of neurofeedback treatment in autism.  Kouijzer, M. E. UJ., de Moor, J. M. H., Gerrits, B. J. L., Buitelaar, J. K., & van Schie, H. T. (2009),  Research in Autism Spectrum Disorders, 3, 496-501.

5.       Efficacy of Neurofeedback for Children in the Autistic Spectrum: A Pilot Study.  Jarusiewicz, Betty; Atlantic Research Institute, Sep 2001,  Journal of Neurotherapy, Vol 6(4), 2002. pp. 39-49.

6.       Use of neurofeedback with autistic spectrum disorders. Chapter in J. R. Evans (Ed.), Jarusiewicz, G. (2007). Handbook of Neurofeedback. Binghampton, NY: Haworth Medical Press, pp. 321-339

7.       EEG power and coherence in autistic spectrum disorder,   Coben R, Clarke AR, Hudspeth W, Barry RJ, Clin Neurophysiol. 2008 May;119(5):1002-9. Epub 2008 Mar 10

8.       EEG Biofeedback and Autism Latitudes, vol 3(2)

9.       Positive outcome with neurofeedback treatment in a case of mild autism.   Sichel, Arthur G.; Fehmi, Lester G.; Goldstein, David M.; Journal of Neurotherapy, Vol 1(1), Sum 1995. pp. 60-64.

10.   Assessment Guided Neurofeedback for Autistic Spectrum Disorder“, Coben, R. & Padolsky, 1. (2006), http://thebrainlabs.com/assessguidednfasd.pdf

11.   Connectivity-Guided Neurofeedback for  Autistic Spectrum Disorder,  Robert Coben, PhD, J. Biofeedback, vol.35, http://allenpress.com/pdf/biof-35-04-04_Coben.pdf   etc

12.   Positive behavioral and electrophysiological changes following neurofeedback training in children with autism.,  Pineda JA, Brang D, Hecht E, Edwards L, Carey S, Bacon M, Futagaki C, Suk D, Tom J, Birnbaum C, Rork A.(2008). Research in Autism Spectrum Disorders 2. 557-581.

13.   Effects of neurofeedback training on action comprehension and imitation learning., Pineda, J. A., Brang, D., Futagaki, C., Hecht, E., Grichanik, M., Wood, L., Bacon, M., & Carey, S. (2007). Chapter in Puckhaber, H. L. (Ed.), New research in biofeedback. Hauppauge, NY: Nova Science Publishers, pp. 133-152.

14.   Impaired error monitoring and correction function in Autism. , Sokhadze, E., Baruth, J., El-Baz, A., Horrell, T., Sokhadze, G., Carroll, T., Tasman, A., Sears, L., Casanova, M. (2010). Journal of Neurotherapy , 14(2), 79-95.

15.   Pilot project to ascertain the utility of Tower of London Test to assess outcomes of neurofeedback in clients with Asperger’s Syndrome. Knezevic, B., Thompson, L., & Thompson, M. (2010). Journal of Neurotherapy, 14(3), 3-19.